Odečty vodoměrů provádí zaměstnanci naší společnosti (odečítači) podle harmonogramu odečtů.
Je-li vodoměr umístěn ve volně přístupné vodoměrné šachtě nebo je instalován vodoměr s možností dálkového odečtu, není přítomnost odběratele u odečtu nutná.
Pokud je ale vodoměr umístěn v objektu (např. v garáži, technické místnosti rodinného domu) či na pozemku volně nepřístupném, je nutná přítomnost odběratele nebo pověřené osoby. Jestliže vás odečítač při řádném odečtu opakovaně nezastihne v místě odběru nebo si s vámi nesjedná individuální termín odečtu, lze nahlásit tzv. samoodečet vodoměru. Samoodečet vodoměru je též možné nahlásit k 1. lednu kalendářního roku.
Stav vodoměru k danému období můžete nahlásit:
- přes zákaznický portál i bez aktivního účtu
- telefonicky (na číslo 800 100 663),
- e-mailem,
- nebo SMS zprávou na mobilní telefon vašeho odečítače.
Samoodečet může odběratel provést maximálně dvakrát po sobě. Upřednostňujeme, když je odběratel nebo jeho zástupce u kontrolního odečtu pokaždé.
Samoodečet lze nahlásit maximálně ve dvou po sobě jdoucích obdobích. V následném období provede řádný odečet vodoměru odečítač.
Upřednostňujeme, když je odběratel nebo jeho zástupce u kontrolního odečtu pokaždé.