Přejít na obsah stránky

Info

Změna provozní doby obchodní kanceláře Hořovice: 23.12.2024 zavřeno, 30.12.2024 zavřeno. Děkujeme za pochopení.

Info

Změna provozní doby zákaznické centrum Zápy: 23.12.2024 zavřeno. Děkujeme za pochopení.

Info

Změna provozní doby zákaznického centra Beroun: 23.12.2024 do 15 hodin, 27.12.2024 zavřeno, 30.12.2024 do 15 hodin, 31.12.2024 do 12 hodin. Děkujeme za pochopení.

Info

Vážení zákazníci, spustili jsme pro Vás nový zákaznický portál, dostupný je přes odkaz MŮJ ÚČET.

Naše společnost se zapojila do projektu Kohoutkovou nebo balenou, který řeší Univerzita Karlova, Státní zdravotní ústav, CzWA a společnost Idealab. V Hořovicích jsme vytvořili pilotní senzorický panel. Jedná se o úplně první aktivitu tohoto druhu v ČR.

Co je to senzorický panel?

Senzorický panel spotřebitelů je skupina laiků, kterým záleží na kvalitě dodávané pitné vody a chtějí ke zvýšení či udržení její kvality přispět. Jedná se o oboustranně výhodnou a dobrovolnou formu spolupráce mezi provozovatelem vodovodu a zásobovanými obyvateli.

Aktuální výsledky

datum vzhled (podíl) pach a chuť (podíl)   poznámka
 05.11.24

+

100%

+

100%    
19.10.24 

+

100%

+

100%    
26.11.24

+

 100%

+

 100%    
03.12.24

+

100%

+

100%    

V rámci panelu proškolení laičtí spotřebitelé hodnotí pravidelně dle dohody (např. jednou týdně) v místě svého bydliště kvalitu vody po stránce senzorické (vzhled, pach a chuť) svými „senzorickými nástroji“ (pohledem, čichem a chutí). Hodnocení podle předem domluvené stupnice odesílají dohodnutou elektronickou formou provozovateli vodovodu, kterému slouží k nezávislému ověření, zda je voda pro spotřebitele přijatelná, a ke zjištění, jak spotřebitelé kvalitu vody vnímají.

Článek o hořovickém senzorickém panelu

Vedle pravidelného hodnocení pak účastníci panelu v případě potřeby, tj. při náhle vzniklém problému se senzorickými vlastnostmi kohoutkové vody jako je zákal, neobvyklá barva, pach nebo chuť vody, nahlásí tento problém provozovateli okamžitě. Ten pak může na situaci reagovat mnohem pružněji, než když je odkázán pouze na svou vlastní kontrolu.

Úvodní proškolení účastníků panelu zajišťuje provozovatel vodovodu prostřednictvím odborníka na senzorickou analýzu vody. Školení trvá několik hodin. Jednou nebo dvakrát ročně se pak panel schází se zástupcem provozovatele, aby si poskytli vzájemnou zpětnou vazbu a zlepšili činnost panelu, popř. i reakci provozovatele.

Naše společnost se zapojila do projektu Kohoutkovou nebo balenou, který řeší Univerzita Karlova, Státní zdravotní ústav, CzWA a společnost Idealab. V Hořovicích jsme vytvořili pilotní senzorický panel. Jedná se, pokud je nám známo, o úplně první aktivitu tohoto druhu v ČR. 

Jak to probíhá?

Po úvodním proškolení členové panelu pravidelně ( 1x za týden) hodnotí kvalitu vody. Jedná se o dobrovolnou činnost, takže případné opomenutí, vynechání hodnocení neznamená pro panelistu žádnou nepříjemnost. Panelista musí mít přístup na internet, stačí přes mobilní telefon. 

Výsledky

Výsledky se sbírají přes on-line dotazník. U vzorku vody se posuzuje vzhled a společně pach a chuť. Pro hodnocení se používá jednoduchá škála:  dobré (+)| mírně zhoršené (-)| špatné (--). Zároveň je možné přidat slovní hodnocení nebo poznámku. Hodnocení probíhá v odpoledních a večerních hodinách, hned druhý den zaměstnanci provozovatele zpracovávají výsledky.

Přihlaste se


Info pro panelisty

 

Máte zájem o zapojení do projektu? Pošlete nám kontakt, ozveme se Vám.

Odeslat kontakntí informace

Přejít na navigaci